
Jagad av dimma
2026-05-15
Ledig klämdag och fint väder fick mig att rulla ut till Kapellskär för lite paddling i det alltmer uppklarnade vädret. Kul möte nästan direkt med ca 10 kajakpaddlare vilket inte är vanligt att möta så stora grupper – kul. Paddlade ut till en mindre ö där jag kunde njuta av ett väder som gick från mulet till riktigt fint, när jag satt där i solen så märkte jag inte ett grått ”molntäcke” (som jag först trodde det var) på avstånd när plötsligt öarna lite längre ut försvann i ett allt snabbare tempo så slängde jag mig i kajaken och paddlade för fullt tillbaka då jag absolut inte vill korsa den stora farleden i dimma, nåväl när dimbanken hade dolt hela Tjockö på andra sidan så gled min kajak tryggt in i hamn men jag får se till att vara mer uppmärksam på dimma speciellt så här på våren.
Uppklarnande och sol 4-8m/s SO



